Współpraca
Poznaj etapy pracy geodetów
Zawsze w elastyczny sposób podchodzimy do każdego zlecenia. Bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby oraz specyfikę prac, które musimy wykonać. Możemy jednak wyróżnić kilka stałych etapów naszych działań. Aby naświetlić, jak wygląda współpraca z geodetami, poniżej przedstawiamy jej przykładowy zarys.
Krok I – Kontakt, wycena zlecenia, podpisanie umowy
Możliwy jest drogą telefoniczną, mailową lub też osobiście w biurze naszej firmy geodezyjnej
w Krakowie. Na tym etapie klient określa swoje potrzeby i wymagania oraz zakres zlecenia.
Po akceptacji wyceny podpisujemy umowę.
Krok II – Kompletowanie potrzebnych dokumentów
W odpowiednich urzędach kompletujemy wszelką potrzebną dokumentację geodezyjną. Urzędnicy najpóźniej w następnym dniu po otrzymaniu zgłoszenia od geodety muszą potwierdzić przyjęcia zgłoszenia o pracach geodezyjnych. W przeciągu 10 dni roboczych od daty potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wydają dokumenty niezbędne do rozpoczęcia określonych prac geodezyjnych, np. mapę zasadniczą, mapę ewidencyjną, wypisy oraz materiały w formie numerycznej.
Uwaga! Zdarza się, że geodeta nie jest w stanie załatwić osobiście wszystkich koniecznych dokumentów. W niektórych sprawach zleceniodawca musi sam udać się do określonego urzędu lub udostępnić dokumenty, które posiada.
Krok III – Praca w terenie
We wcześniej uzgodnionym terminie na miejsce prac zostaje wysłana doświadczona ekipa pomiarowa składająca się z kilku geodetów. W niektórych przypadkach na miejscu pomiarów konieczna jest obecność zleceniodawcy, a nawet sąsiadów (przy czynnościach prawnych).
Krok IV – Prace kameralne (biurowe)
W tym czasie składamy tzw. operaty, czyli komplet dokumentów: zarówno urzędowych,
jak i wykonanych przez geodetów szkiców polowych, map numerycznych etc.
Krok V – Złożenie dokumentów do urzędu i ich weryfikacja
Po złożeniu pełnej dokumentacji w urzędzie następuje jej kontrola techniczna oraz wprowadzane są do systemu zmiany, które nastąpiły w terenie. Jeżeli dokumentacja jest zgodna z obowiązującym prawem, zostaje oficjalnie zatwierdzona. Na wszystkie czynności weryfikacyjne urząd ma 9 dni roboczych.
Krok VI – Przekazanie dokumentów zleceniodawcy
Upoważniona przez nas osoba odbiera komplet dokumentów z urzędu. Jeśli zajdzie taka potrzeba możemy dostarczyć dokumentację do domu klienta. Za wykonane zlecenie możemy wystawić zarówno fakturę VAT, jak i druk KP.
Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania odnośnie naszej pracy, skontaktuj się z nami. Chętnie wyjaśnimy wszystkie kwestie związane z geodezją.